هدیه تبلیغاتی چیست و چه تاثیری در میزان فروش دارد؟

هدیه تبلیغاتی چیست و چه تاثیری در میزان فروش دارد؟

هدیه تبلیغاتی چیست و چه تاثیری در میزان فروش دارد؟

حتما برای شما پیش آمده در نمایشگاه یا موسسه ای باشید و به شما هدیه ای بدهند که لوگو آن کسب و کار را معرفی کند. این هدایا ، هدایای تبلیغاتی هستند که وسیله‌ای برای تبلیغات به شمار می روند و صاحبان کسب و کار برای حفظ مشتری و به دست آوردن وفاداری برای کارمندان و مشتریان خود در نظر میگیرند.

هدایای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم. اما حال سوال اینجاست که هدیه تبلیغاتی را باید از کجا تهیه کرد! معمولاً شرکت هایی که با نام چاپ و تبلیغات فعالیت می‌کنند این هدایا را در تعدادی که برای هر برند سفارش می گیرند تولید می‌کنند. در این زمینه و برای تهیه هدیه تبلیغاتی مرغوب من شرکت عالی اطلس پارس را به شما معرفی می کنم که با تیمی جوان و خلاق می تواند با کیفیت ترین هدایای تبلیغاتی شیراز و هدایای تبلیغاتی اهواز و سایر شهرهای ایران را تولید و تامین کند.

این شرکت با چاپخانه های اختصاصی که در دسترس دارد می‌تواند کالاهای الکترونیک ، صنایع دستی و سایر محصولات چرمی را با دستگاه های روز دنیا تولید کند و با قیمتی مثال زدنی به شما عرضه کند. در این مقاله می خواهیم به طور کامل شما را با هدایای تبلیغاتی آشنا کنیم و بهترین هدایای تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم. همچنین به شما بگوییم که فایده و تاثیر این هدایا درچیست. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

به طور کلی هدیه های تبلیغاتی کالا هایی هستند که لوگو و آرم یک کسب و کار را معرفی می‌کنند و به صورت رایگان بین مخاطبان و پرسنل آن شغل توضیع میشوند. این هدایا باعث می شوند نام و نشان برند در ذهن مشتری حک شود و مانند تراکت یا تبلیغات دیگر دور انداخته نشود.

تهیه هدیه تبلیغاتی نوعی بازاریابی محسوب میشود و معمولا هدیه ها حاصل پیامی هستند که شعاع آن برند یا کسب و کار است. این هدایا هر چیزی می توانند باشند، از خودکار و سررسید و تقویم رومیزی گرفته تا ساعت و ماگ های تبلیغاتی و کلاه و کیف و حتی کالاهای دیجیتال. این هدایا بستگی به مخاطبینی که در نظر گرفته می‌شوند متفاوت هستند و انواع مختلفی دارند که در ادامه با انواع آن ها آشنا می شویم.

هدایای تبلیغاتی مدیریتی

این هدایا به عموم مردم داده نمی‌شود و مخاطبان ویژه و محدودی دارند. این هدایای مدیریتی معمولاً از طرف مدیر عامل یک شرکت یا سازمان برای کارمندان آن شرکت و همکاران و شرکت های همکار سفارش داده می شود. هدایای مدیریتی اکثرا به صورت یک یادگاری هستند و به صورت ست تهیه می‌شوند و می‌توانند تعداد مختلفی مثل خودکار ، ماگ و سررسید را شامل شوند.

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی جزوه هدایایی هستند که در تعداد بالا تهیه می شوند و مخاطبان عمده تری دارند. این هدایا به کسانی که برای بازدید از نمایشگاه یا رویدادی می‌آیند و از غرفه یک سازمان بازدید می‌کنند در نظر گرفته می‌شود تا آن برند را معرفی کنند. همچنین این مدل هدایای تبلیغاتی نقش مهمی در فروش بیشتر یک شرکت ایفا می‌کنند.

هدیه تبلیغاتی چیست و چه تاثیری در میزان فروش دارد؟

هدایای تبلیغاتی مناسبتی

همه افراد از هدیه گرفتن در مناسبت ها خوشحال می شوند و هدیه دادن در این زمان یک ترفند تبلیغاتی است که یک برند برای بازاریابی می تواند انجام دهد. در نظر گرفتن هدیه تبلیغاتی در مناسبت ها و اعیاد می‌تواند اهمیت دادن به مخاطب را یادآوری کند و پیام خوبی را به افراد برساند.

این هدایا می‌تواند برای مناسبتی مثل نوروز و سال نو تهیه شود و شامل اقلامی مثل: سالنامه ، هفت سین ، تقویم و هدایای خوراکی باشد. همچنین می‌تواند در قالب حافظ نامه ، ظرف مسی و پک خوراکی باشند و برای شب یلدا اهدا شود. این هدایا برای مناسبت های خاصی مثل روز پدر و روز مادر، روز دانشجو، روز دختر، روز پزشک و پرستار و… می‌تواند خاطره خوشی برای افراد به جای بگذارد و برند شما را در خاطرشان حک کند.

هدایای تبلیغاتی چه تاثیری در فروش دارند؟

هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات است زیرا هم بازدهی بسیار خوبی برای شغل شما به ارمغان می آورد و هم هزینه کمی دارد که کاملا به صرفه است. حداقل هزینه ای که برای خرید هدیه تبلیغاتی میپردازید به بازدهی و دیده شدن آن هدیه بستگی دارد. این هزینه گاه در مدت کوتاهی به سبب افزایش مشتریان به شما بازمیگردد. یکی از تاثیرات مهم هدایای تبلیغاتی تثبیت آن لوگو و آرم در ذهن مشتری است، به همین دلیل این هدایا اکثرا کاربردی هستند. فرد با هر بار استفاده از هدیه که ممکن است چند بار در روز باشد آن کالا را مشاهده می کند و نشان تبلیغاتی را می‌بیند. به این صورت شما به هدف اصلی خود در بازاریابی که ثبت برند است می رسید.

همچنین دادن این هدایا به کارمندان شرکت انگیزه آن ها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود با شوق و وفاداری بیشتری به کار خود ادامه دهند. این امر باعث پیشرفت  بیشتر کسب و کار شما میشود. اما مهمترین تاثیری که هدایای تبلیغاتی به همراه دارند این است که مشتریان با دریافت این هدایای کوچک و خاطره انگیز ترغیب می شوند که مجدد از شما خرید کنند. علاوه بر آن اطرافیانشان را هم به خرید از شما تشویق کنند که این نکته بهترین اثری است که یک تبلیغ می تواند روی مشتری داشته باشد.

نکات مهم در تهیه هدایای تبلیغاتی

برای تهیه هدایای تبلیغاتی باید اطلاعاتی داشته باشید تا هدیه شما بیشترین بازدهی را داشته باشد. حال ما به شما میگوییم چطور این هدایا را تهیه کنید که بهترین باشد و تاثیر خاصی روی مخاطب بگذارد. یکی از این نکات مهم این است که هدیه را در یک نوع تهیه نکنید و اگر برای مثال کیف تهیه می کنید در دو مدل زنانه و مردانه انتخاب کنید تا متفاوت باشد و این نشان دهنده اهمیت شما به مشتری هم هست.

نکته دیگر این است که ترجیحا از هدایای رایجی که همه تهیه می‌کنند استفاده نکنید و سعی کنید ایده ای خاص و مدرن را دنبال کنید و چیزی انتخاب کنید که قبل از آن سازمانی استفاده نکرده باشد. توصیه بعدی آن است که هدیه را نسبت به سلیقه مشتریان خود تهیه کنید و حتماً برند و مارک شغل خود را روی آن درج کنی  مهمترین چیزی که برای تهیه هدیه تبلیغاتی باید رعایت کنید این است که باید اطلاعاتی را روی هدیه خود ثبت کنید که تاثیر گذار و کوتاه باشد ؛ یعنی از ثبت جزئیات طولانی و غیر مهم روی هدیه پرهیز کنید و نکات ضروری و معرفی را روی آن ثبت کنید و بهتر است جای مناسبی را برای تبلیغات خود روی هدیه در نظر بگیرد به طوری که ظاهر آن را خراب نکند.

هدیه تبلیغاتی چیست و چه تاثیری در میزان فروش دارد؟

سخن پایانی

در این مقاله دانستیم که هدایای تبلیغاتی چه کالا های مفیدی هستند و چه تاثیر مهمی در تبلیغ کسب و کار ها دارند. همچنین می دانیم که نسبت به شغلمان باید چه هدیه ای انتخاب کنیم که مناسب باشد و اینکه هدیه تبلیغاتی باید چه ویژگی داشته باشد تا بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد و در ذهنش ماندگار شود. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید تا با تاثیرات مفید هدایای تبلیغاتی آشنا شویم و بتوانیم هدیه ای که برای مخاطبینمان مفید است را تهیه کنیم و تبلیغات ثمربخشی داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *